måndag 5 april 2010

Påskbesök

I fredags dök Henrik o Erika upp alldeles i lagom tid för att få se vårt nya köksgolv o inte heller de saknade den gamla looken.. Helgen spenderades med en himla massa babbel, promenader runt både Växjösjön o Trummen o även en runda på stan. På stortorget var det marknad och kommunen hade även slängt dit tre dinosauriestora ägg så ingen skulle missa högtiden.
I lördags passade vi (Henrik o Jimmie alltså) på att kånka upp utemöblerna från förrådet o så käkade vi påskbrunch i solskenet, lovely lovely! Att prinskorvar, äggröra o hemmagjorda köddabullar kan vara så himmelskt gott!
Med 50% preggos blev det en rätt lugn helg ändå o både Erika o jag var tvungna att vila en del.. sicken tur att vi precis fick plats båda två på divanen! Högläge för benen uppskattas numera ;) Vilan uppskattades även av grabbarna som passade på att dricka drinkar o öl.. fuskigt!


Vi var riktigt vuxna en av middagarna iaf o gjorde currykyckling i lergrytan som vi fått av Siri o Henke o bröllopsgåva o sen till efterrätt gjorde Jimmie egen dajmglass så vi fick inviga efterrättsskålarna jag fick i julklapp av IKEA... alltid bra att ha en ursäkt att göra egen glass...


En helg med Erika o Henrik (även kallade Blixt 1 och Blixt 2) måste innehålla en del spelande. Det blev både nya favvospelet Dominion o Puerto Rico. Tyvärr vann Henrik o Jimmie så så himla kul var det inte ändå... ;)

2 kommentarer:

  1. hej gumman!
    vad roligt att du blev så glad :) men jag trodde att jimmie redan visat dej det, jag har nämligen redan skickat alla bilder och videos till honom från ert bröllop. nu får du allt ta och skälla på honom ;)

    vilken mysig påsk ni ser ut att ha haft!

    puss & kram till min favorit svägerska

    SvaraRadera
  2. Får nog ta Jimmie i örat, för det visste jag inte! Nu vill jag ju genast kolla igenom allt :)
    puss o kram!

    SvaraRadera