måndag 26 april 2010

Halva släkten

Tidigt i lördags kom kusin Sara o nästkusin Carina med tåget från hufvudstaden. Så vi lät Frida guida oss på campus till Växjös billigaste brunch (40 kr) o sen drog vi till centrum för att fylla på med glass/fika när vi blev utan våfflor.. visste ni att kardemummaglass är hur gott som helst?
På kvällen hade vi grillpremiär med grillspett o couscoussallad samt rabarberpaj med ännu mer glass :) snacka om sommarkänsla! Mellan varven blev det en del klämmande på min mage o även om knodden inte har plats att göra karatesparkar längre kunde alla få känna på stretchövningar o fotförflyttningar iaf..
Vi var ju tvungna att spela spel oxå så det blev Dominion o gamla hederliga Talisman som vi lånat från Andreas o Lina. Jimmie o jag åkte iväg på söndagsmorgonen till IKEA för att möta mamma o pappa där för att packa in lite bänkskivor o en diskbänk i deras stora Volvo o sen följde de med till oss o när även farbror Anders (Saras pappa för övrigt) dykt upp käkade vi sjukt god italiensk mat inne på Palladium i stan (tack pappa!) tätt följt av chokladmoussetårta hemma hos oss. Efter det åkte Anders tillbaka till Halmstad medan resten (förutom pappa o jag som mest var i vägen med kryckor o mage) flyttade ut allt ur vardagsrummet för att golvet skulle kunna slipas på måndagen... inte konstigt att alla var trötta! Mamma o pappa åkte hem, Jimmie började slipa väggarna i vardagsrummet medan vi fyra trötta tjejer tog en tupplur i vår säng, så mysigt :)
Vi orkade inte så mycket mer än att göra chokladbollar efter det o sen var det tyvärr dags för Frida att köra o Sara o Carina att ta tåget tillbaka till Stockholm igen :( Herregud vad tomt det var i lägenheten på kvällen! Saknar er massor tjejer, tack för all hjälp o allt kul vi haft i helgen, så himla mysigt att umgås med er!

2 kommentarer:

  1. Hehehe, gud va vi har klämt på dig nu :)
    Jag vet inte ad jag fick med mig för basilusker från växjö men i måndags vaknade jag med maginfluensa... :(
    Hoppas inte ni har blivit dåliga. (?)

    Jag är iallafall på bättringsvägen nu...

    Hoppas allt har gått bra med vardagsrummet och annat ni får det i ordning innnan knodden kommer till världen, eller ska vi kanske börja kalla den för turban??
    Hörde att någon bloggerska som är tillsammans med Bingo ska döpa sin bebis till Ringo... för att det rimmar så fint när hon ska kalla på dom...öhh.. jaja...ni kanske ska döpa er till bimmie? rimmie? eller kanske kimmie? Hahaha....
    kram från lille sare..

    SvaraRadera
  2. Hehe, det var nog det jag la i din sallad... nä allvarligt talat har vi inte känt av nånting så jag vet inte vad som hoppat på dig :(

    vi får se vad det blir för namn men du får inte va med o bestämma, de e en sak som e säker!

    vardagsrumsgolvet e slipat så nu går vi på resten, förhoppningsvis hinner vi innan knodden!
    kram på dig lille sare :)

    SvaraRadera