onsdag 31 mars 2010

Växjös brottvåg

Nu ni, här på Kampen i Växjö händer allvarliga brott på onsdagsmorgnar! Läs hela historien här innan den hamnar på Aftonbladet och sen på Efterlyst!

Stod o tog min skål med fil o flingor när jag tittade ut genom fönstret ner mot sjön. Då ser jag 3 svartklädda män ute på piren vid monumentet som står o försöker dumpa nåt avlångt o tungt i sjön! Ser inte vad det är men kan inte slita mig. När de äntligen fått i det okända föremålet går de mot vårt bostadsområde o tar tag i de runda bänkarna o välter upp dem o rullar även dem ner i sjön! Sen går de in genom vår grind o då springer jag till datorn för att leta upp polisens nummer, antar att man inte får ringa 112 om vandaler men i väntan på att datorn ska vakna så jag kan få tag i det där andra numret jag aldrig kommer ihåg så följer jag grabbarna. Eftersom de är precis nedanför vår trapp så får jag en ganska bra titt på hur de tre 20-åringarna ser ut. Sen går de runt vårt hus mot vår bil o där står en annan bil jag inte känner igen. Den kliver de i o jag tar registreringsnumret o ringer polisen som faktiskt både svarar o tar signalement och bilens nummer trots att det kanske inte är det mest allvarliga brott de hört talas om... de frågade till o med om jag såg vart de körde o eftersom vi bor på en återvändsgränd svarar jag med sinnesnärvaro: härifrån...

Jaja, kanske inte jättespännande o allvarligt brott, men det är såhär det är i Växjö. Det var lätt den mest spännande frukosten på länge! Det enda jag ångrar är att jag inte tog foto på dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar