söndag 28 mars 2010

Nytt hallgolv!!!

I fredags fick jag chilla massor i Hässleholm med Frida M o hennes 5-åring Lukas medan Jimmie köpte golv... rättvist va? Helgens mål var sen att bli av med vårt hatobjekt till hallmatta... visst är den ful??!

Så igår fick Jimmie spela fotboll o kolla på Arsenal medan jag planterade frön o höll mig undan för åskan... 7 bränder i Växjö på en halvtimme o jag som redan var skvätträdd för både åska o blixt... huaa... jag var ett nervvrak när Jimmie kom hem..

Men idag satte vi igång med golvläggeriet, eklaminat stod på schemat o det var en fröjd för ögat att se raderna bli fler o fler o plastmattan försvinna en bit i taget!Vi har ju en del vinklar o vrår i hallen så helt enkelt var det inte. Det blev fel sågat ett par gånger men för det mesta blev det rätt!


Här lägger Jimmie sista biten, o den här gången hade jag räknat rätt så vi inte behövde lägga om golvet en gång till, puh!
Å så här fint blev det! Kan knappt fatta att det är samma rum, det ser ju fräscht ut! Nu ska vi "bara" upp med hatthylla, lister, dörrfoder o sånt... ja just det ja, köket ska oxå byta golv o kakel o diskbänk o bänkskivor o sen är det vardagsrummet kvar som ska tapetseras o slipas golv o målas tak... men vi är ett steg längre på vägen iaf!

2 kommentarer: