onsdag 31 mars 2010

Växjös brottsvåg del 3

Nu ni, har jag gjort en samhällsinsats som heter duga! Poliserna från patrullbilen kom precis hit och jag fick berätta exakt vad jag sett och var jag stått och hur nära jag hade sett dem osv. Sen fick jag titta på foton på ynglingarna och kunde peka ut två definitift på ansiktena, o den tredje på ålder, hår, kroppsbyggnad o kläder. Så poliserna verkade nöjda o sa att de kommer åka dit för skadegörelse. Jag sa att jag var lite förvånad över allt besvär för ett så litet brott, men de sa att dels hade de inget annat larm o dels så brukar såna här brott följas av andra så nu kanske de inte vågar så mycket annat. Grabbarna måste varit ganska förvånade över att ha åkt dit för detta, inte riktigt vad de förväntat sig... men så är det när det är Växjö o inte Stockholm, här kommer polisen om man slänger parkbänkar i sjön :)

3 kommentarer:

  1. Riktigt bra jobbat... Hoppas nu grabbarna får ett ordentligt straff som svider ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar :) Jag hoppas de får typ samhällstjänst som parkarbetare hehehe

    SvaraRadera
  3. Hahahaha,vilken deckare det blev......
    Bra gjort av dig,tufft o modigt.Kan ju bara vara stolt över att ha en sådan svärdotter,favorit svärdotter...

    SvaraRadera