söndag 21 mars 2010

Slitvargen

Denna helgen åkte jag iväg till Veinge för att umgås med mamma o syrran. Syrran drog lite hastigt o lustigt istället till Stockholm för att intervjuas för eventuellt lärarjobb i England men mamsen o jag hade en heldag på Nyhem i Halmstad tillsammans med 20 andra scrappare o gjorde LOs för fullt.

Jimmie däremot skulle ta bort lite hallmatta, se ifall han hittade alternativt klinker, lägga primer o i allra bästa fall tom lägga klinkers. När vi hördes på lördagen var Jimmie på ett av sina sämsta humör efter att ha brottats med hallmattorna (det var naturligtvis 2 lager) i 5 timmar... själv hade jag gett upp för länge sen eller stått o skrikit nånstans i frustration, men Jimmie kämpade på. När jag kom hem idag hade han även slipat bort lim o kommit på ett sätt att sätta en liten landgång över området så jag inte ska trampa med mina smutsiga skor på hans nyslipade betong. Nu ikväll har han lagt primer o sprungit omkring med en nyinköpt liten dammvippa eftersom det blev slipdamm som spred sig i hela vardagsrummet. När jag frågade vad jag kunde hjälpa till med fick jag svaret att jag gärna fick dammtorka dammsugaren och det har jag gjort nu så om någon frågar så har jag hjälpt till! Så det så... ;)


Här är det nuvarande resultatet:


2 kommentarer:

  1. det är inte utan att man blir imponerad av ett sånt tålamod!!!
    Din insatts känns väldigt viktig i golvläggandet kära svärdotter,hahahahaha

    SvaraRadera
  2. Ja, han ger inte upp i första taget! Jag känner av en viss ironi gällande min ovärderliga insats? ;)

    SvaraRadera