tisdag 9 april 2013

Elis till dagis (förskolan)

Idag lämnade jag Elis på dagis för första gången. Det hela gick väldigt enkelt...nästan för enkelt...
Inga protester hemma när jag sa att vi skulle gå. Ytterkläderna åkte på utan speciellt mycket motstånd.
Promenaden till dagis gick lysande. Att öppna grinden in till gården på dagis gick smidigt. Elis följde vackert med in i hallen på dagis. Allt var toppen. Sen sa jag "hej då Elis, ha en bra dag!" Då spårade det ur!!! 

Elis småskrek "Naaaaaaaaaaj!!!" (han jobbar hårt på att utveckla sin skånska)
Jag tänkte nej nej nej nej, det som gick så bra!
Elis sa "Puss pappa" och plutade med läpparna
Jaha! tänkte jag, var det allt, och så gav jag honom en puss
"Och kram pappa" sa Elis och kramade mig hårt
Sen gick jag och stängde dörren efter mig
Vilken kille!

Avslutar med en liten bild från när Elis var knappt 1,5 år gammal och precis börjat på dagis. Tiden går fort...




2 kommentarer:

  1. Åååh, en sådan fantastisk bild Du har hittat, Jimmie! Kolla bara Elis min!

    Moffa

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Han har en störtskön min!

    SvaraRadera