onsdag 30 januari 2013

Tool pool

I julklapp av syrran o Tobbe fick vi en prenumeration på "Gör det själv", en tidning jag funderat på tidigare men faktiskt aldrig köpt. Nu är första numret läst o det fanns faktiskt lite matnyttiga saker däri, bl.a. såg jag en notis om ett ställe i Malmö som lånar ut verktyg gratis, en tool pool.

Nu har jag registrerat mig på fejjan som man gör för att låna verktyg så återstår det att se om det är nåt att ha. En nackdel är ju att man bara får låna ett verktyg ett dygn, men förseningsavgiften är "bara" 50 kr så det blir ju en billig hyra om man behöver något bara liiiite till... klart billigare än att köpa iaf, om det inte är något man ska ha mycket.... men jag gissar att Jimmie som är lite sugen på alla verktyg nu när vi ska renovera inte riktigt gillar att jag hittat det här... ;)

Någon som vill kolla in det? Här är länken: http://www.facebook.com/toolpoolmalmo

1 kommentar:

  1. Klart att Jimmie ska få köpa dyra fina verktyg - det är ju en av de största behållningarna med att renovera... ;-)

    SvaraRadera