torsdag 10 januari 2013

Hjälten Elis

Ensam hemma med pojkarna skulle jag bara lägga in ett par handdukar i nya badrummet.. Men dörren har inget handtag o Vidar puttade igen dörren så jag kunde inte komma ut :-(
Pojkarna börjar stortjuta när de fattar o Elis blir kissnödig. Inga verktyg förutom mobilen så jag ringer hem Jimmie, ringer grannen men de är på Maxi o Elis hämtar en köttgaffel o försöker öppna medan jag gapar att den får han inte ha utan måste lägga tillbaka den. Paniken hos pojkarna är total o skriken är öronbedövande.
Då kommer jag på att jag glömt sätta på locket till verktygslådan så Elis får order om att hämta en skruvmejsel o med lite instruktioner lyckas han vrida skruvmejseln åt rätt håll i rätt hål medan jag trycker ut dörren innan Jimmie hinner hem!
Världens finaste lilla hjälte frågar sen om han kan få kiwi till mellis för han o Vidar är lite hungriga.
Själv får jag tårar i ögonen av stolthet o har inga problem att plocka fram en kiwi till min lille hjälte på 2.5 år.. 

4 kommentarer:

  1. Så duktig han är. Ge honomen kram från mig.

    Så snyggt badrummet blivit.

    /erika

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilken kille, farmor är jättestolt

    SvaraRadera
  3. Han är bara helt oootrolig!!!!
    Extra kram från Mormor

    SvaraRadera
  4. Wow, vad duktig han är Elis! och vilken insats från dig, att lyckas behålla lugnet. Ser att ni har det bra, fint blir det också! Hälsningar Therése, Joel och Noa

    SvaraRadera