tisdag 9 juni 2015

Tidigt ute

Idag kom de och grävde hos oss och plötsligt var pojkarna påklädda i rekordfart... Så innan promenaden till dagis stod vi och tittade på när de skar upp asfalten och Elis frågade de var de lagt grävskopan så då fick han en redogörelse för det som han nog var rätt nöjd med för det kom inte en enda följdfråga. Sen kom en grävmaskin till och de drog en slang från den ena till den andra vilket ledde till nya frågor och mitt svar ' de tankar NOG' dög inte så då kilade Vidar fram och frågade och kom överlycklig tillbaka och berättade i falsett att ' de tankar!!!'. Efter det kom alla frågor om vad saker hette och när jag inte kunde exakta namnet på de olika slags paddorna tog Elis reda på att den jag var osäker på minsann hette 'stamper' vilket blev början till en diskussion om varför saker har just det namnet och det höll pojkarna igång nästan ända framme vid dagis... Och jag fick lova att hämta dem extra tidigt om asfaltmaskinen och välten skulle komma i eftermiddag, vilket var intressant att förklara för dagispersonalen när jag berättade om osäkerheten i vilken tid jag tänkte hämta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar