lördag 15 september 2012

Återstart!

Det är dags för en återstart av bloggandet!

Vi har gått igenom en intensiv period de två senaste månaderna, så för att summera:

-Vi har köpt hus i Helsingborg
-Vi har sålt vår nuvarande lägenhet
-Jag har bytt jobb
-Vidar har fått tänder (Major event = sömnbrist för mamma och pappa, mest mamma)

Huset har Ninni redan presenterat på bloggen och försäljningen av lägenheten är det inte mycket att säga om, utan att vi kommer sakna den OERHÖRT mycket!

Min kära vän och kompetenta ingenjör (måste fjäska lite) Tobbe (som bor i Helsingborg och som jag lärde känna på LTH) fixade en intervju till mig på JBT Foodtech i Helsingborg. Det slutade inte mindre än med att jag kommer börja jobba där den 10 december. Så Ninni fick ställa upp och stanna hemma med pojkarna tre månader längre än tänkt (jan-mars). Vilket för de som kan sin mattematik innebär att jag är föräldraledig 1 april till 1 september, istället för från 1 januari. Många nickar nog instämmande när ni läser det här, det är ju de månaderna, med sol och värme, som är vigda för pappor att vara hemma...

Vidar har fått tänder och Ninni har fått sömnbrist, mer behöver jag inte förklara. För att uppdatera er ytterligare om Vidar och han framfart så ålar han numera kors och tvärs i lägenheten. Detta till Elis stora förtret då han alltid lyckas lukta sig till Elis leksaker, som även om de legat och samlat damm några timmar, är just de leksaker som Elis vill leka med just då...kan ni tänka er vilket sammanträffande!

Hoppas ni orkade läsa allt och fortfarande är kvar, vill bara avsluta med att nu är det lönt att börja klicka in på vår blogg med jämna mellanrum för nu ska vi försöka bli flitiga med skrivandet igen!

2 kommentarer:

  1. Yaaaay!! :-D /Jannice

    SvaraRadera
  2. Se där! Några helt normala dagar - och nätter - för småbarnsföräldrar, som jag minns det...

    Moffa

    SvaraRadera