tisdag 8 november 2011

Inskolning har sitt pris

Elis ska börja hos dagmamma och inskolningen som ska pågå i två veckor började igår. Efter dagens pass cyklade vi hem och åt lunch. När Elis ätit färdigt ville han ner på golvet och leka medan jag satt kvar i köket och åt upp min mat.

Plötsligt kom jag att tänka på att det var väldigt tyst, lite för tyst, sådär tyst som att det är någon form av bus på gång. Detta fick ju undersökas så jag gick ut i hallen bara för att hitta en utslagen Elis totaldäckad på golvet med ena handen inne i ambulansen. Ta en titt genom framrutan på ambulansen på den andra bilden :-)


Snacka om att somna mitt i leken, men är man trött så är man!

6 kommentarer:

  1. Ååååh vilken sötnos!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, lilleman :)) Stor dag för en stor kille! Idag har jag hört Elis kusins hjärtljud ;)
    KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Hur har resten av veckan gått? Är han lite mindre trött?

    SvaraRadera
  4. Resten av veckan har gått kanon! Lite trött är han men inte astrött :-) Vi är ju bara två timmar om dagen än så länge. Nästa vecka ska jag lämna honom själv lite...då börjar separationsångesten (för mig).

    SvaraRadera