söndag 12 september 2010

Fullspäckad lördag

Igår var det full rulle... dagen börjades med gemensam städdag för bostadsrättsföreningen så Jimmie oljade förråd tillsammans med grannarna medan jag gick med Elis i bärsele och höjde stämningen :) rättvis fördelning tycker jag..Vår pensionerade granne har hållt på ett bra tag med att byta ut hela staketet och så även denna dag.
Jimmies mamma har en massa syskon och en gång vartannat år ordnar de släktträff. Den här gången var det nånstans utanför Kristianstad. De andra skulle natta över men vi åkte hem efter att ha ätit en himla massa fika (läs jag... man måste ju prova alla sorter...).
Med en massa syskon i olika åldrar blir det naturligt att det även finns både barn och barnbarn i olika åldrar, efter 6 år med Jimmie har jag fortfarande inte riktigt koll på alla men roliga är de iaf!
Jimmies kusin Josefin höll koll på sitt gudbarn Samuel, 4 mån, som också är både Jimmies och Josefins nyaste kusin. Elis som är 2 veckor äldre än Samuel är alltså Samuels kusinbarn. Hängde ni med?

Väl hemma i Växjö bjöd Frida oss och mamma och pappa på middag i sin nya lya men klantigt nog tog jag inga foton! Bakläxa...

1 kommentar:

  1. Trevlig syskonträff :), Ninni det är inte lätt att håla reda på dom här syskonen,knappt man klarar det själv.
    Kram

    SvaraRadera